امید نورافکن بهترین بازیکن لیگ است و با ۲گل و ۲پاس‌گل فعلا بالاتر از تمام ستارگان تیم‌های مدعی این فصل قرار دارد.

ملوان

به گزارش همشهری‌آنلاین، با گذشت ۷هفته از لیگ برتر و درحالی‌که این رقابت‌ها برای بازی‌های فیفادی و دیدارهای تیم ملی دچار تعطیلی شده‌اند، از ۵۶مسابقه‌ای که باید در این ۷هفته برگزار می‌شد، ۲دیدار استقلال-مس رفسنجان و گل‌گهر-پرسپولیس عقب افتاده و قرار است در آبان‌ماه برگزار شود. اما در همین ۵۴مسابقه برگزارشده آنچه بیش از هر چیز دیگری به چشم آمده، درخشش ملوانی‌ها در داخل و خارج از میدان است که عنوان ستاره برتر را در خیلی از بخش‌ها نصیب آنها کرده است. در حال حاضر امید نورافکن از ملوان بهترین بازیکن لیگ است و در صدر جدول متریکا قرار دارد. در جدول دروازه‌بان‌ها نیز حبیب فرعباسی از ذوب‌آهن قرار گرفته تا در هر دو بخش، صدرنشینی نصیب ملوانی‌ها و سربازهای سرشناس آنها شده باشد.

...و یک پنالتی ازدست‌رفته

امید نورافکن زننده نخستین و آخرین گل‌های ملوان در فصل جاری است. او در نخستین هفته با یک ضربه پنالتی دروازه گل‌گهر را باز کرد و در آخرین مسابقه هم با گلی که در ورزشگاه قائمشهر زد، ملوان را از شکست در دربی شمال نجات داد. امید علاوه بر این ۲گل، ۲پاس‌گل هم برای همبازی‌هایش فرستاده و یک پنالتی هم برای ملوان کسب کرده است. بازیکن سابق سپاهان خیلی زودتر از آنچه تصور می‌شد در ترکیب ملوان جا افتاده و در ۳بازی از ۷بازی تیمش، بازیکن برتر میدان شده است. او در سایت متریکا به میانگین نمرات ۷.۳۶ رسیده که بالاتر از هر بازیکن دیگری است و بعد از ۷هفته این هافبک ملی‌پوش را به صدرنشین جدول بازیکن‌ها تبدیل کرده است.

مصدوم گهگاهی، ستاره همیشگی

دومین بازیکن برتر لیگ جاری یک بازیکن خارجی است که تازه همین فصل به لیگ برتر ایران آمده اما خیلی زود در ترکیب تیمش جا افتاده و با وجود اینکه نیمی از بازی‌ها را به‌خاطر آسیب‌دیدگی از دست داده، باز هم در رتبه دوم برترین‌ها قرار دارد. ایوب العملود، مدافع راست مراکشی طی ۶بازی پرسپولیس فقط در ۳بازی توانسته در ترکیب اصلی قرار بگیرد. او یک بازی را به‌طور کامل به‌خاطر آسیب‌دیدگی از دست داده و در ۲بازی هم به‌عنوان بازیکن جانشین دقایقی بازی کرده است. ایوب طی ۲۲۵دقیقه بازی فقط یک گل زده و هیچ پاس‌گلی هم نداشته اما تأثیر او روی بازی پرسپولیس خیلی بیشتر از گل‌ها و پاس‌گل‌هاست. در همین بازی اخیر که حملات پرسپولیس مقابل چادرملو کاری از پیش نمی‌برد نهایتا همین ایوب بود که بعد از ورود به میدان با یک شوت سرکش پایه‌گذار گل سرخپوشان شد.

تجمع بازیکنان دفاعی گل‌گهر

سومین بازیکن برتر این فصل تا پایان هفته هفتم، کاپیتان سپاهان یعنی محمد کریمی است. کریمی که تیمش فعلا صدرنشین جدول لیگ است، در هر ۷بازی سپاهان ۹۰دقیقه کامل در میدان بوده و ۶۳۰دقیقه بازی کرده است. او در این دقایق ۲گل زده، یک‌ پاس‌گل داده و میانگین امتیازاتش ۷.۲۹ بوده است. در میان بالانشینان جدول بازیکن‌های لیگ، تیم‌هایی که جزو مدعیان قهرمانی نیستند، بازیکن مدعی زیاد دارند. ملوان و گل‌گهر هیچ‌کدام مدعی قهرمانی محسوب نمی‌شوند اما هر کدام ۲بازیکن در جمع ۶بازیکن برتر دارند! بعد از ۳بازیکن اول که ذکرشان رفت، رضا غندی‌پور، مهاجم بسیار جوان و پدیده گلزنی لیگ بیست‌وچهارم باز هم از ملوان حضور دارد و بعد از او هم نوبت به زارع و علیزاده از گل‌گهر می‌رسد که پنجم و ششم هستند. غندی‌پور با ۳گل، یک پاس‌گل و کسب ۲پنالتی به نمره ۷.۲۶ رسیده که او را در رتبه چهارم برترین‌ها قرار می‌دهد. او تا یکی دو هفته گذشته حتی صدرنشین این جدول هم شده بود. محمدمهدی زارع، پدیده جدید تیمی ملی در خط دفاعی، پنجمین بازیکن جدول بهترین‌هاست. این مدافع خوش‌قدوقامت، فقط و فقط ۵بازی در لیگ برتر انجام داده ولی با همین ۵بازی به اردوی تیم ملی دعوت شده و الان در همراهی ملی‌پوش‌هاست. نمره او ۷.۲۶ است؛ نمره‌ای که مقابل نام غندی‌پور و علیزاده هم ثبت شده اما مهاجم ملوان با اختلافی جزئی بالاتر از زارع قرار گرفته و هافبک گل‌گهر با اختلافی ناچیز پشت سر زارع ایستاده است.

امیرحسین و میلاد؛ بازگشته از اروپا

دیگر چهره‌های برتر لیگ جاری، یعنی نفرات هفتم و هشتم، ۲بازیکن ملی‌پوش هستند که هم‌اکنون در جمع شاگردان قلعه‌نویی حضور دارند ولی بعد از آنها به نام چند چهره خارجی می‌رسیم.

رتبه هفتم را امیرحسین حسین‌زاده تصاحب کرده است‌ با ۴گل زده، یک‌پاس‌گل، نمره ۷.۲۵ و صدرنشینی در جدول گلزنان فصل جاری. حسین‌زاده امسال یک کارت قرمز گرفته و یک بازی را به‌خاطر محرومیت از دست داده اما در همان ۶بازی ۴گل زده تا بهترین گلزن لیگ باشد. نفر بعد از او هم میلاد محمدی است که تنها بازیکن پرسپولیس در تیم ملی ایران محسوب می‌شود. میلاد که امسال به پرسپولیس پیوسته ۴بازی کامل برای تیمش انجام داده و گل و پاس‌گلی هم به نامش ثبت نشده اما نمره ۷.۲۵ او را در رتبه هشتم بازیکنان لیگ نشانده است. به این ترتیب امید نورافکن (ملوان)، محمد کریمی (سپاهان)، رضا غندی‌پور (ملوان)، محمدمهدی زارع (گل‌گهر)، علیرضا علیزاده (گل‌گهر)، امیرحسین حسین‌زاده (تراکتور) و میلاد محمدی (پرسپولیس) به‌ترتیب ۷بازیکن ایرانی برتر فصل جاری هستند.

کد خبر 890791
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha